Pisa-Cinque Terre-La Spezia

2.Gün’e Günaydın

PISA

Yaşlı karı koca bize güzel bir kahvaltı hazırladı.Sadece zeytinyağına ekmek batırıp yiyerek bile kahvaltı edebilirdik.Haritaları masaya kocaman açıp onlardan da yardım alarak günün yol planını hazırladık.İlk hedefimiz Pisa kulesini görmekti.Pisa kulesinin bulunduğu yer Siena’ya 130 km uzaklıkta.Yol da gayet güzel.

Gamze’nin objektifinden nefis bir fotograf

Her yer upuzun yemyeşil çim alan.Meydanın adı,Mucizeler Meydanı.1173 yılında kulenin  inşaa sına başlanıyor,iki katı bitip üçüncüye sıra geldiğinde, yani yıl 1178 de, kule eğilmeye başlıyor.Bunun sebebi ise kulenin üzerine oturduğu zeminin yapısı.Yapılan kurtarma çalışmaları sayesinde 1838 yılındaki eğime geri gelmesi sağlanmış.Bu hali ile 300 yıl daha eğilmeden kalacağı tahmin edilmekte.

Katedrali,kuleyi,vaftizhaneyi gezdik.Aldığımız bilet bunların hepsini kapsıyordu.Kuleye çıkmak için yaklaşık 45 dak. bekledik.30 kişilik gruplar halinde alıyorlar.

CINQUE TERRE

Pisa’ya yaklaşık 130-150 km arası bir mesafede olan bu muhteşem yer,5 köyden oluşmaktadır.

Monterosso al Mare,Vernazza,Corniglia,Manarola ve Riomaggiore bu köylerin isimleri.Bu bölge de UNESCO dünya kültür mirası listesinde.Biz arabamız ile Monterosso ‘dan başladık.Yol inanılmaz dar ve arabamız da Volvo olunca istediğimiz gibi rahat gidemedik.Karşıdan bir araç geldiğinde resmen durduk.Köy dik yamaçlardan sahile iniyor.Aracımızı tepede bırakıp köyün içinden yürüyerek sahile indik.Klasik mimari aslında Positano,Amalfi gibi.Muhteşem dik ve yeşil yamaçlar denize iniyor.Buradan trene binerek diğer köylere devam ettik.

İstasyonda tren beklerken

Tren için aldığınız bilet ile 5 köye de ulaşabiliyorsunuz.Zaten bu 5 köyün arası hepi topu 12-13 km.Köyler arasında patika yürüyüş yolu da var.Yemeğimizi muhteşem köy Manarola’da  yedik.Rengarenk binalar arasından sahile indik.Dalgaların boyu neredeyse binaları aşıyordu.Bir süre onları  seyrettik.Sonra harika bir restorantta deniz mahsullü makarnalar,pizzalardan oluşan nefis bir yemek yedik.

yemek yediğimiz restorant hemen aşağıda

Saatler ilerliyordu ama biz köyden ayrılamıyorduk.Denizi ve dalgaları izledik.Sahilde dondurma yedik.Fotograflar çektik.Ardından trene bindiğimiz gibi arabamızın bulunduğu ilk köye geri döndük..Hala gözümüzün önünde yeşil -mavi köyler,burnumuzda denizin ve çiçeklerin  kokusu.Süre sınırı olmaksızın gidip,sıkılana kadar,bıkana kadar kalabileceğiniz bir yer Cinque Terre.Hayat orada çok da güzel akıyor.

LA SPEZİA

Buradan da Cinque Terre’ye tren var.Aslında köylerde de kalabilirmişiz ama biz konaklamayı La Spezia’da ayarlamıştık.Otele gelir gelmez odamıza çekilip dinlenme faslına geçtik.Şehri sadece araba ile gelirken ve giderken gördüm ve gezmeye değer bir tarafını da bulamadım doğrusu.Gece Gamze ve Bilge dışarı çıkıp biraz dolaştılar ama onlar da, oo süperdi diye dönmediler.Liman şehri ve bana göre en önemli özelliği Cinque Terre’ye olan yakınlığı.